Ja känner din typ!

Sätter mig ned nu, helt utan tema faktiskt.
Vet inte varför jag skriver, men egentligen gör ja det. Ni vet som när man inte vill prata men ändå få ur sig allt. Man vill skrika och hålla käften på samma gång. Idag är jag trött på människors sätt att ta sig en jävla massa rättigheter men aldrig anse sig ha några skyldigheter. Folk är så jävla uppe i sin egna högfärdighet att man mår fan illa!
 
Idag satt det två a-lagare (diggar inte termen men smyger in den för att göra mig förstådd) utanför en port på Avenyn och drack lite bärs och rökte cigarill. Deras konversation va bland det roligaste jag hört på länge, men den här hör inte till min irritation, snarare tvärtom! Hade dom inte snackat så gött hade dagen inte gått runt. Ja klipper in ett fragment av deras tvär långa konversation bara för att dela kärleken med er. Vi kan kalla dom 1 & 2, och så här lät de:
1: Ge mig tändaren
2: öhh fan ingeeööädjd
1: käften, ja känner din typ, försök inte med maj, ge mig tändaren gör fan.
2: ja fan äöehe jävla skit.
1: ja bjuder på en korv.
2: fjdärkebe
1: vill du ha en korv? Ge mig tändaren för fan! Du har den i fickan!
2: ja fean cigg ursäkta mig dööh!
1: men ge mig tändaren
för fan! Ja bjur på en öl! Vill du ha en öl?
2: va faaan
1: va händer här då, kolla där!
2: ah fan ja ursäkta mig ja har fan vart me Phil lynott!
1: ja får tändaren.
2: öääöääh
1: men ge mig tändare för fan! Vill du ha en korv?
 
Man blir ju helt go av sånt gött snack!

Men skit samma, dom sitter iaf på trappan för att slippa lite regn och gör inte en fluga förnär, då kommer de förbi tre kärringar som ska in i porten och säger till gubbarna att dom sitter ivägen, fast de gjorde dom inte för de fanns gott om plats att gå förbi. Väl inne börjar kärringarna kackla istället, vi kallar dom 1, 2 & 3, så här:
1: Usch, sitta sådär, ivägen också!
2: Mmm väldigt otrevligt.
3: Ah gud ja!
1: Och lukta illa gjorde dom med!
2: Vadå menar du?
1: Ah men dom stank ju sprit och rökte där med, luktade väldigt illa och ofräscht
 
Stop där!!
Vad hörde ja precis?
Sprit och cigarill?  Illa och ofräscht?
Varför då?
 
Jo för att dom jävla lismande, parfym stinkande rävtungor till kärringjävlar inte pallar lukten på en Onsdag vid lunch, för de passar sig minsann inte. Men att stå på samma trapp i högklackat med nån smygleende, kostymklädd jävla slips maffia wannabe som har mer vax i håret än vad hela brasilianska fotbollslandslaget har svett i röven och dricka sprit och dela en fin cigarill på en Fredag kväll är minsann en för jävla fin grej. Det ända som luktar illa är deras jävla skenhelighet. Fy fan säger jag! Och vet du vad kärringjävel!
Din parfym för 799 spänn fräter sönder mina näshår, dina översminkade rynkor ger mig kvälvningar, din överlägsna dialekt skär i mina öron och framförallt hela din jävla uppenbarelse är så oimponerande att din blotta existens mest känns som en finne i röven på vår vackra jord.
 
"Vett & Etikett" kan bara stavas på ett sätt, RESPEKT! För egentligen, vem fan bryr sig om vilken mat du äter med vilka bestick, vilken jävla hand du hälsar med eller va du kör för bil till jobbet? Vett och Etikett är respekt.
 
Respektera mig om ja inte vill äta en 5 rätters med 18 olika bestick, ja behöver en gaffel och lite gött häng!
 
Respektera mig om ja vill äta hummer med ketchup och bröd
 
Respektera mig om ja tycker ostron är överskattad skit som smakar sjöbotten och snor
 
Respektera mig om ja vill dricka champagne ur en kaffemugg och spottar i glaset
 
Respektera mig om ja vill blanda 30 årig whiskey med cola och dricka skiten med ett jävla paraply i.
 
De sista skulle ja själv dock aldrig göra, däremot sitter ja nu i skrivande stund och dricker 12 årig Garioch ur flaskan av en enda anledning. När ja skulle hälla upp de i glaset så fick jag bilden av kärringarna framför mig och tänkte "vem fan orkar diska egentligen?", kastade korken åt helvete och kunde inte vart nöjdare, för vet ni va! De smakar tamejfan likadant ändå!
 
Jag tänkte runda av detta, nu när vi ända är inne på temat om haters, med lite kritik jag fått angående bloggen. Folk gillar tydligen det dom läser men stör sig på mitt sätt att stava, förmodligen eftersom jag skriver som jag snackar: "typ de e la så änna". Vet inte om ni märkt det men i hela detta inlägg har jag koncentrerat mig på att skriva "korrekt" för att slicka upp alfabetvetarna medhårs och se om det verkligen gör nån skillnad?
Va tycker ni?
Spelar det roll hur man skriver?
Är det inte själva budskapet som är det väsentliga?
Låt mig göra de solklart för er vad jag menar!
 
Mike Tyson läspar, tänker du vara fittan som påpekar det?
3 kommentarer
Postat av: Emelie

hahah!
fantastiskt!

2012-09-27 @ 22:32:45
URL: http://wastedillusion.blogg.se
Postat av: Nugget

Hahaha! Ja jävlar asså... Tycker du ska skriva som du skriver, det spelar ju fan ingen roll egentligen!
Respekt!
F.ö, ostron smakar allt annat än snor och sjösbotten.. ;-)

2012-09-28 @ 09:37:39
Postat av: Martina [Eluminél]

Du dödar mig Coffe, Charlotte nämnde du hade blogg så jag stalkade lite på din fejja och hittade den, alltså jag ÄLSKAR det!

Så fantastiskt kul och jag inser det finns fler som jag, haha!

/Martinaaaaa

Svar: Fan va go du e :)
Coffe

2012-09-30 @ 15:42:50
URL: http://www.eluminelart.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!